Mensen vinden het fijn om veel informatie in te winnen over een product of dienst voordat ze overgaan tot aanschaf. Het gebeurt vaak dat potentiële klanten op uw website zitten, maar geen helder beeld krijgen van wat uw onderneming nou precies doet. Een animatie op uw website kan u helpen bij het verduidelijken van uw bedrijfsproces(sen). Een animatie is een soort getekende video die middels een voice over of tekst overlay op enorm toegankelijke wijze uw bedrijfsproces kan vastleggen. Het voordeel van de animaties is dat ze erg makkelijk te begrijpen zijn en dus voor iedere websitebezoeker van toegevoegde waarde zijn!
Stap 1: Wat (eerst) animeren?
Als eerste dient u te bedenken wat u precies wilt animeren. Dit dient een zo volledig mogelijke animatie te zijn van het te animeren bedrijfsproces. Als u een eerste animatie aan uw website toevoegt, moet deze dus over uw core-business gaan.
Stap 2: Van idee tot verhaal
Nadat u het idee voor de animatie uiteen heeft gezet, moet deze nog worden uitgewerkt tot een volledig verhaal. Omdat u zelf het idee van de animatie heeft bedacht, is het verstandig om een externe partij te betrekken bij het uitwerken van het verhaal. Zo krijgt u van een frisse blik te horen welke specifieke bedrijfsprocessen er verduidelijkt dienen te worden middels een animatie.
Stap 3: Van verhaal tot animatie
Nadat het volledige verhaal dat u in de animatie wilt verwerken op papier staat, kan er worden overgegaan op productie. Om een goede en mooie animatie te krijgen, is het altijd aan te raden om dit te laten doen door een professional met ervaring. Dit kan zowel intern door een medewerker als extern door een animatiebedrijf.
Stap 4: De animatie online!
Als de animatie volledig geproduceerd is, kan deze online geplaatst worden. Je kunt de animatie op verschillende pagina’s op uw website plaatsen en delen op social media. Na enkele weken kunt u de resultaten van de animatie meten en genieten van uw extra verkopen via de website 🙂